lauantai 7. toukokuuta 2016

Riiasta Lomzaan Lauran ja Idan kokemana

Moi! Terveisiä Keski-Euroopasta!

Eilen aamulla heräilimme Riikan Central Park Hostellista kukin omia aikojamme ja sen jälkeen menimme aamupalalle kello kahdeksalta. Meille tarjoiltiin kolmioleipiä ja jugurtteja, ilman juotavaa. Hostelli oli kaikenkaikkiaan 0/5 kokemus.

Sitten lähdimme matkaan kohti Puolan Lomzaa puoli yhdeksän maissa. Matka oli pitkä ja mutta se meni jokseenkin mukavasti nukkuen, elokuvaa katsellen ja pelaten. Pidimme muutamia pysähdyksiä, joista yksi oli Latvian ja Liettuan rajalla ja toinen taas Liettuan ja Puolan rajalla.

Latvian ja Liettuan rajapysähdyspaikalta pojat ostivat itselleen tiimihatut, joista muuten löytyy Suomen värit. Nämä on tärkeää olla päässä jos pääsemme joku ilta katsomaan Suomen peliä!

Illalla viiden-kuuden aikaan saavuimme viimeinkin motelliimme Lomzaan, joka oli aivan eri maata  kuin edellinen yöpaikkamme (heh heh). Täällä ei tarvinnut pelätä jalkasientä, torakoita, astmakohtausta tai keskellä yötä tulevia murhaajia huoneen oven lukon ollessa rikki. Huoneet olivat siistejä, hygieenisiä ja kauniita sekä henkilökunta oli mukavaa. Kaiken lisäksi hotelli oli todella kaunis ulkopuolelta.

Motellilla söimme yhdessä illalliseksi pizzaa ja kananpaloja. Henri ja Asa pitivät meille ihanan puheen ruokailumme lopuksi. Ruokailun jälkeen suurin osa lähti yhdessä tutustumaan kaupungin keskustaan, joka muuten oli yhtä kuollut kuin Joroinen konsanaan. Siellä ei rekkojen lisäksi paljoa muita näkynyt kuin eräs moottoripyöräjengi. Kaupunki oli kuitenkin ihan kaunis mutta eiköhän yksi ilta riittänyt meille.

Nyt olemme jo bussissa matkalla kohti Tsekin Ostravaa. Tästäkin tulee vähintään yhtä pitkä päivä kuin eilisestä, mutta siitä kertoo huomenna Noora L. ja Nelli.